dimecres, 2 de desembre del 2009

El llum que ens guia

  "Pronto se pondria el sol al otro lado de las colinas. El tiempo era espléndido. Los últimos rayos solares, reflejados en un grupo de ligeras nubecillas, cedieron poco después el paso a la penumbra del largo crepúsculo de aquellas latitudes: 55 grados del hemisferio austral.

Ya sólo era visible la parte superior del disco solar, cuando resonó un cañonazo a bordo del Santa Fé, en el que ondeaba la bandera de la República Argentina.

Acto seguido brilló una fulgurante luz en la cima del faro que se había construido a un tiro de fusil de la bahía de Elgor, en la que estaba anclado el Santa Fé.

Un coro de aclamaciones surgió de los obreros reunidos en la playa y de la tripulación del barco agrupada en la proa. Tal fué el saludo que se tributó a la primera luz que se encendia en aquellas costas desiertas."        

El faro del fin del mundo.   Jules Verne 
                                                                                    
A la mar, quan naveguem de nit i tots els instruments ens diuen que anem en el rumb correcte,  la visualització del llum del far ens allibera. Sí, anavem amb el rumb correcte, però ara ho sabem del cert. El llum del far, ens confirma el que ja sabíem pels instruments , però fins que no l' hem albirat, no respirem tranquils.  "Ara sí,  som on hem de ser".
Moltes vegades a la vida "terrestre"  he trobat a faltar un llum que em confirmi el que ja sé. Que sóc on he de ser. I també que aquest llum serveixi de guia a  qui vulgui trobar el rumb.  El far és el llum que ens guia.